Nazwa projektu: Helpton
Data realizacji: 03.06.2025 – 31.12.2025
Finansowanie: Projekt dofinansowano ze środków Ministra Edukacji. Całkowita wartość projektu – 190000 zł, dofinansowanie 170000 zł, wkład własny 20000 zł.
03.06.2025 - 31.12.2025
Helpton
Celem projektu jest wsparcie aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym i obywatelskim młodzieży z Dolnego Śląska (w wieku 15-24 lat) poprzez edukację z zakresu tworzenia kampanii społecznych.
W ramach projektu zrealizowaliśmy 8 webinarów o tematyce:
1. Jak korzystać z utworów w sieci
2. Prawo autorskie w fotografii i filmie
3. Fotografia w kampaniach społecznych
4. Emocje, które zmieniają świat
5. Jak budować partnerstwa?
6. Jak umiejętnie budować prompty AI?
7. Przegląd narzędzi AI
8. Przegląd narzędzi cyfrowych do tworzenia kampanii
Powstał ebook “Jak stworzyć kampanię społeczną?”
Program warsztatów
1. Podstawy pracy z tekstem – jak dobierać czcionki, jak układać tekst
2. Fundamentalne zasady projektowania – czyli w jaki sposób budujemy kompozycje
3. Jak pracować z kolorami
4. Jak pracować z szablonami w Canvie
5. AI w projektowaniu – zasady używania oraz zagrożenia
6. Animowanie w Canvie
Zapisy poprzez formularz: https://forms.office.com/e/
W ramach projektu odbędą się także warsztaty graficzne w poniższych terminach:
12.09.2025 16:00-20:00 ul. Piłsudskiego 97, Wrocław
14.09.2025 11:00-15:00 ul. Legnicka 65, Wrocław
21.09.2025 11:00-15:00 ul. Legnicka 65, Wrocław
Finałowym wydarzeniem będzie hackathon (19.10.2025), podczas którego 3 drużyny pod okiem mentorów przejdą przez proces design thinking, aby wygenerować pomysły na kampanie społeczne. Wydarzenie będzie miało formę konkursu, podczas którego zespoły prezentują wypracowane rezultaty przed jury, a najciekawsze pomysły otrzymają nagrodę w postaci bonów podarunkowych oraz środków finansowych na realizację kampanii społecznej.
Harmonogram hackathonu
9:45 – 10:00: Rejestracja uczestników
10:00 – 10:15: Oficjalne rozpoczęcie hackathonu
10:15 – 13:15: Warsztaty: Design Thinking
13:15 – 13:45: Przerwa obiadowa
13:45 – 17:00: Praca zespołowa nad kampaniami
17:00 – 17:30: Prezentacje projektów przed jury
17:30 – 17:50: Networking i narady jury
17:50 – 18:00: Ogłoszenie wyników i wręczenie nagród

