Poradnik promocji projektów.
Skoro trafiliście na tę stronę, oznacza to, że zależy wam na organizowanym projekcie i szukacie możliwości jego promocji. To tutaj zebraliśmy wskazówki i porady, które pozwolą wam pokazać się większemu gronu odbiorców, tym samym zwiększając zasięg waszych działań.
Wasz projekt jest świetny – dlaczego nie pokazać go światu? Wykorzystajcie możliwości, jakie dają kanały Mikrograntów, Sektora3 i Fundacji Umbrella, by nadać rozgłos planowanym działaniom. Organizujecie warsztaty, ale boicie się, że udział weźmie zbyt mało osób? Może chcecie dotrzeć do mieszkańców osiedla, a nie wiecie, jak się za to zabrać? W tym przewodniku zachęcamy was do podzielenia się aktywnością i sugerujemy proste, ale skuteczne rozwiązania.
Po pierwsze – nasze konta społecznościowe stoją przed wami otworem. Wszyscy znamy moc, jaką daje Facebook i Instagram. To miejsce, które współcześnie jest dla wielu pierwszym krokiem w organizacji wydarzeń, pokazywaniu się innym lub zdobywaniu popularności. My to dokładnie rozumiemy, dlatego oferujemy wam przestrzeń darmowej promocji. Publikując post na naszym koncie FB, masz gwarancję, że dotrze on do osób, grup i organizacji, które docenią wasze starania. To także ślad po realizacji waszego grantu i tym samym pewna forma jego dokumentacji. „Lajki” nie tylko pozwolą poczuć się docenionym, ale również będą kolejnym dowodem na słuszność działania społecznego. By post był atrakcyjny, musi zawierać zdjęcia i ich ciekawy opis. Zachęcamy was do wysyłania nam informacji przed planowanymi wydarzeniami. Dla nas to też powód do dumy!
Po drugie – wiedzieliście, że z newslettera Fundacji Umbrella korzysta około 3 tysięcy odbiorców? To nie tylko osoby zaangażowane społecznie, ale również stowarzyszenia, fundacje i inne ngo–sy. Wysyłamy go w każdy czwartek, umieszczając tam najważniejsze informacje ze świata trzeciego sektora. Nic nie stoi na przeszkodzie, by umieścić również post na temat waszego projektu i tym samym go wypromować. Co musi się znaleźć w informacji, którą nam przekażecie? Przede wszystkim zdjęcie poglądowe. Może to być chwila, gdy w grupie pracujecie nad realizacją zadań, organizujecie wydarzenie, ale także grafika komputerowa, przedstawiająca wasz pomysł. Warto dodać również krótki opis na temat aktualności z życia waszego mikrograntu, następne planowane działania i mail, na który ewentualnie można się kontaktować. I już! Wiadomość o was poszła w świat.
Po trzecie – klasycznie, strona internetowa. To miejsce na dłuższe formy, takie jak artykuły lub opisy projektów. Możecie napisać je sami, ale również my służymy wam pomocą. Dlaczego warto? Publikacja na stronie to trwały ślad w Internecie, który może okazać się mocnym argumentem w budowaniu CV i portfolio. To również pierwsze miejsce, do którego kierują się zainteresowani naszymi działaniami. To wizytówka Fundacji, którą chcielibyśmy pokazać, czym tak naprawdę jest idea Mikrograntów młodzieżowych.
Jesteście już gotowi? Wyślijcie maila na adres a.pietrzyk@sektor3.wroclaw.pl, pisząc w tytule „mikrogranty młodzieżowe – materiały do promocji projektu” i pamiętając, by w załączniku dodać zdjęcia i ich opis – kto się na nich znajduje, co przedstawiają, kiedy zostały zrobione