W Naborze 1 2019 Konkursu Mikrogranty młodzieżowe do pierwszego etapu oceny Komisji Oceny Wniosków trafiło 27 pomysłów działań od nieformalnych grup młodzieżowych na terenie Wrocławia.
Nabór trwał od 1 do 28 lutego 2019.
Spłynęło do nas 27 projektów, które zostały przekazane do oceny formalnej i merytorycznej Komisji Oceny Wniosków. Ostatecznie 25 projektów zostało rekomendowanych do dofinansowania.
Sprawdźcie listę rankingową i czekajcie na informację od koordynatorki ścieżki młodzieżowej na temat warunków dofinansowania.
GRATULUJEMY!
Oto projekty REKOMENDOWANE DO DOFINANSOWANIA:
Festiwal Talentów (232 pkt)
Grupa działająca przy Samorządzie Uczniowskim w SP 37 chce zintegrować środowiska szkolne i osiedlowe i wzmocnić w nich odpowiedzialność za poprawę funkcjonowania swojej społeczności. Zaplanowali Festiwal Talentów, podczas którego odbędą się występy uczniów, rodzinne i sąsiedzkie aktywności artystyczne, karaoke, małe konkurencje sportowe, kiermasz prac (w tym prac osób niepełnosprawnych), prezentacje pasji i talentów dorosłych.
1 maja, jakiego nie znacie (217 pkt)
Są wychowankami Klubu Aktywności i Rozwoju dla Dzieci
i Młodzieży E-świat, prowadzonego przez Fundację Dajmy Szansę oraz Ogniska Wychowawczego nr 1, prowadzonego przez Stowarzyszenie pomocy Iskierka. Projekt kierują do społeczności z dzielnicy Krzyki,osiedla Huby i okolic. Ze względu na brak oferty animacji lokalnej, postanowili… zaangażować się w nią sami! Chcą zaktywizować lokalną społeczność (osoby zróżnicowane pod względem wieku i tradycji, osoby z różnym statusem materialnym i pochodzeniem) przy okazji obchodów Święta Pracy.
Barwne zwyczaje wielkanocne (216 pkt)
Grupa uczniów z tej samej szkoły przy okazji Wielkanocy chce zintegrować mieszkańców/nki osiedli na Hubach i Gaju – to dobra okazja, żeby bardziej się poznać, zaprosić nowe osoby, spędzić czas na warsztatach i na wielkanocnym śniadaniu.
Mikro Wro Music (215 pkt)
Połączyły ich wspólne pasje, gra na instrumentach i chęć do działania w środowisku młodzieżowo-artystycznym. Celem projektu jest promowanie działalności artystycznej młodych, utalentowanych osób. Uczestnicy tego projektu będą mieli okazję poznać rówieśników działających w podobnych obszarach zainteresowań oraz rozwinąć swoje umiejętności artystyczne i intelektualne. Działania zwieńczy koncert, na który zaproszą społeczność lokalną.
Po co komu dobre rady? (196 pkt)
Koledzy z jednej klasy, uczący się zawodu cukiernik, spotkają dzieci i rodziców, łącząc Dzień Dziecka ze Świętem Dobrych Rad. Zainicjują w ten sposób międzypokoleniową dyskusję nad tzw. dobrymi radami w perspektywie młodszych i starszych, tworząc tym samym pole do integracji i wzajemnego zrozumienia.
Bądźmy razem (188 pkt)
Uczniowie/ennice technikum chcą wprowadzić zmiany
w postawach rówieśników poprzez integrację, głębsze wzajemne poznanie się i poprawę komunikacji między uczniami i nauczycielami. Chcieliby przenieść ideę wzajemnego poznania się poza szkołę, organizując “Spotkanie międzypokoleniowe”, oraz stworzyć miejsce wolne od negatywnych zachowań – strefę przyjaźni – gdzie można spędzić czas, pielęgnując wzajemne relacje podczas rozmów, ale także na wspólnych grach (planszówki).
Mamy i córki… też Mamy (181 pkt)
Uczniowie jednej szkoły, uczący się zawodu kucharz małej gastronomii, chcą w Dniu Matki zintegrować lokalnie mamy i córki, tworząc zaczątek platformy kobiecych spotkań mieszkanek osiedli Krzyki, Huby czy Gaj.
Projekt LAF-Labor Ac Futurum (180 pkt)
Poznali się dzięki swoim różnorodnym pasjom. Ich celem jest uświadamianie młodzieży na temat trendów przyszłości, świadomego planowania kariery. Zorganizują i przeprowadzą działania dostarczające wiedzy młodym osobom o zmianach na przyszłym rynku pracy oraz w technologii i kompetencjach temu towarzyszących.
W trosce o dobro ptaków (176 pkt)
Działają w jednej drużynie harcerskiej. Chcą zbudować budki lęgowe dla ptaków i rozwiesić je na terenach szkół i przedszkoli na Muchoborze Małym i Nowym Dworze. Dodatkowo będą też edukować dzieci i młodzież z osiedla, uświadamiając je, jak ważna jest troska o ptaki.
Me som Rom – Sąsiedzkie integracje (174 pkt)
Znają się ze świetlicy integracyjnej „Zakątek Krasnoludka” prowadzonej prze Fundację Integracji Społecznej „Prom”, która jest miejscem spotkań dzieci i młodzieży polskiej i romskiej. W Międzynarodowy Dzień Roma, 8 kwietnia 2019, chcą wspólnie świętować, słuchać opowieści o życiu, obyczajach i tradycjach romskich, uczyć się wspólnie, bawić i tańczyć – zintegrować swoją małą, lokalną, wielokulturową wspólnotę.
Święta od serca – Wielkanocna Manufaktura Lokalna (173 pkt)
Grupa ze świetlicy integracyjnej „Zakątek Krasnoludka” do wspólnego przygotowywania świątecznych dekoracji chce zaprosić całe rodziny, żeby mogły spędzić kreatywnie czas w atmosferze przyjaźni, z dala od problemów dnia codziennego. Dodatkowo na warsztaty zaproszą seniorów, „babcie -sąsiadki”, osoby samotne ze społeczności lokalnej, aby mogły choć na chwilę oderwać się od samotnej codzienności. Będzie to sprzyjało integracji wielopokoleniowej, zacieśnieniu więzów między uczestnikami projektu, dzieci dodatkowo zdobędą doświadczenie wolontariackie, staną się nie tylko odbiorcami pomocy, ale też same nauczą się, jak wspomóc innych w potrzebie.
Dzień Kreatywności na Worcella (169 pkt)
Uczniowie Zespołu Szkół Ekonomiczno-Administracyjnych zaangażują całą społeczność szkolną i współpracujące ze szkołą firmy w podniesienie kompetencji miękkich młodzieży, organizując samodzielnie pełen warsztatów i prelekcji Dzień Kreatywności.
Moja pierwsza kamera otworkowa (163 pkt)
Pasjonatki fotografii poprzez warsztaty chcą podzielić się lokalnie swoim hobby. W ten sposób zainicjują spotkanie osób o podobnych zainteresowaniach. Wierzą, że udział w warsztatach będzie początkiem nowych znajomości, które w efekcie mogą przekształcić się we wspólne odkrywania kolejnych zagadnień fotograficznych
Trójkąt tworzy Nowy Cyrk – edycja 4 (162 pkt)
Koleżanki, które poznały się podczas praktyki studenckiej, będą kontynuować warsztaty z dziećmi z Przedmieścia Oławskiego i wspólnie tworzyć przedstawienie cyrkowo-teatralne. Jako problem Przedmieścia, który próbują projektem rozwiązać, dostrzegają brak możliwości rozwijania swoich pasji oraz małą integrację lokalnej społeczności.
OFFLINE – Wyloguj się do życia (157 pkt)
Uczniowie klasy 1 i 4 Zespołu Szkół Ekonomiczno-Administracyjnych przygotują kampanię reklamową w swojej szkole, która będzie miała na celu pokazanie problemów z uzależnieniem od mediów społecznościowych oraz internetu. Kampania będzie opierać się na serii plakatów, filmie oraz wydarzeniu zorganizowanym w auli szkolnej.
Witamina N, czyli czas na las (156 pkt)
Znają się ze świetlicy integracyjnej „Zakątek Krasnoludka”, prowadzonej prze Fundację Integracji Społecznej „Prom”. Zależy im na pokazaniu, że nawet w miejskiej dżungli można znaleźć kawałek przyrody. Zaplanowali grę terenową, w której uczestnicy poszerzą swoją wiedzę przyrodniczą i ekologiczną, nauczą się m.in., jak czytać znaki z przyrody, jak orientować się w terenie, jakie korzyści mamy z przebywania na świeżym powietrzu itp. oraz zadbają o przyrodę podczas akcji sprzątania lasu.
BoscoRolki (155 pkt)
Poznali się w Oratorium Św. Jana Bosko przy pl. Grunwaldzkim. Problem, z którym postanowili się zmierzyć w projekcie, to brak aktywnego trybu życia wśród dzieci i młodzieży zamieszkującej teren parafii Najświętszego Serca Jezusa i innych ulic dzielnicy Śródmieścia. Celem projektu są m.in.: wypromowanie aktywności sportowej jaką jest jazda na rolkach oraz integracja rodzinna i rówieśnicza.
Listy do chorych dzieci (154 pkt)
Grupa młodzieżowych aktywistek poprzez wysłanie listów chorym dzieciom chce dodać im otuchy, aby miały pozytywny impuls, który sprawi, że łatwiej będzie im wytrwać w swojej chorobie. Przeglądając profile dzieci na portalu marzycielskapoczta.pl zauważyły, że wiele dziewczynek interesuje się fotografią i modelingiem, dlatego chcą zrobić sesję zdjęciową w stylu bajkowym (długie suknie) i wysłać te zdjęcia w listach.
Zakręcony świat zwierząt (148 pkt)
Wolontariuszki ze świetlicy środowiskowej zauważyły, że dzieci/młodzież często nie wiedzą, jak obchodzić się ze zwierzętami. Chcą uświadomić młodzież i dzieci, by pomagały np. bezdomnym zwierzętom. Poprowadzą lekcje na temat różnych zwierząt, po których młodsi będą mieli świadomość, na czym polega „odpowiedzialność” w stosunku do zwierząt.
6 zmysł (138 pkt)
ART JTM to nieformalna grupa nietuzinkowych, kreatywnych nastolatków. Celem ich projektu jest… znalezienie szóstego zmysłu! Planują połączyć osoby, które najpewniej czują się w poszczególnych zmysłach, jak i te, które nie zostały wszystkimi zmysłami obdarzone, aby wspólnymi siłami dojść do tego, co łączy nas pomimo naszych różnic. Wnioski przedstawią w finałowym spektaklu „6 zmysł”.
Cytatowo (131 pkt)
ART JTM to nieformalna grupa nietuzinkowych, kreatywnych nastolatków. Ich projekt ma charakter kulturalno-społeczny. Jego celem jest sprawić, aby dorośli zatrzymali się na chwilę, odrywając od problemów dnia codziennego, i podjęli próbę refleksji wraz z młodymi ludźmi. Częścią projektu jest konfrontacja problemów i spojrzenia na codzienność uczestników z różnych grup wiekowych, która pozwala na różnorodność perspektyw.
Gra terenowa „To nasza KOLEJ” (128 pkt)
Koledzy z klasy oraz ze świetlicy środowiskowej poprzez realizację swojego projektu chcą pokazać, że warto realizować swoje pasje, nawet jeśli niektórym wydają się one czasami dziwaczne. Liczą, że uda im się „zarazić” kolegów i koleżanki miłością do świata pociągów, poznawania nowych rzeczy oraz umożliwić im aktywne i ciekawe spędzenie dnia.
Podstawy treningu kalistenicznego (123 pkt)
Są grupą młodych osób, które aktywnie spędzają czas, doskonaląc się w ćwiczeniach z własną masą ciała, zwanych kalisteniką. Poznali się w szkole i na boisku na Polanie Karłowickiej. Celem projektu jest zwrócenie uwagi mieszkańców społeczności lokalnej na konieczność uprawiania aktywności fizycznej, jako elementu zapewniającego zdrowie i sprawność ruchową.
Nadodrzański Konkurs Talentów (122 pkt)
Mieszkankom Nadodrza zależy na poprawieniu wizerunku osiedla, które wg nich cały czas jest postrzegane jako niebezpieczne i patologiczne. Chcą pokazać, że mieszka tu bardzo dużo utalentowanej młodzieży. Założeniem jest pokazanie młodych talentów nadodrzańskich, niezależnie od dziedziny, oraz zintegrowanie rówieśników i wyciągnięcie ich z domów.
Dzieciaki-Zdolniaki – 2019 (120 pkt)
Większość członków grupy chodzi do jednej klasy w IET przy ul. Drukarskiej. Głównymi celami projektu jest aktywizacja ruchowa jak i rozwój edukacyjny podopiecznych Rodzinnych Domów Dziecka oraz nawiązanie między nimi pozytywnych relacji, dzięki czemu dzieci nawiążą nowe znajomości. Grupa chce też zachęcić młodzież ze szkolnego środowiska do angażowania się w tego typu wydarzenia i projekty w przyszłości.
Lista rankingowa